Ieder(in)

Voor meer informatie over Iederin klik dan hier.

Het Nationale Zorgnummer gelanceerd
voor u en uw leden!

 

Vanaf afgelopen maandag kunnen u en uw leden met vragen en zorgen over zorg, ondersteuning en participatie terecht bij het Nationale Zorgnummer. U krijgt heldere antwoorden waarmee u vooruit kunt.

 

Met uw vragen en ervaringen helpt u Ieder(in), Landelijk Platform GGz en Patiƫntenfederatie NPCF, de organisaties achter het Nationale Zorgnummer, op te komen voor uw belangen.

Het Nationale Zorgnummer is tot stand gekomen in het project ‘PG werkt samen’, waarin de drie koepels intensief samenwerken. Het streven is om de stem van mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben krachtig te laten klinken. Doelstellingen zijn onder meer:

 

·         de telefonische bereikbaarheid vergroten voor mensen (cliĆ«nten, familie) met een vraag, klacht of melding op het gebied van zorg, ondersteuning en participatie;

·         de wijze van registratie van vragen en antwoorden uniformeren;

·         issues waar veel vragen of zorgen over zijn als input gebruiken voor belangenbehartiging.

 

Het Nationale Zorgnummer

0900-23 56 780 (20 cent per gesprek)

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur.

 

Maak het Nationale Zorgnummer bekend aan uw leden! Dat kunt u doen door onderstaand bericht (zie link) op te nemen op uw website of door bijvoorbeeld het animatiefilmpje op uw website te plaatsen.

 

·         Link naar stukje voor uw website: https://iederin.nl/nieuws/17684/het-nationale-zorgnummer-gelanceerd-/

·         Link naar animatiefilmpje: https://youtu.be/QXLIYGnGgH8